Saturday 10 December 2011

Agree to Disagree

wakil A : ''Aku tak setuju dgn ape yg kau ckp tu. Alasan tu x munasabah. Yang aku tau, cadangan aku ni betul.    Aku x kire. Aku nak cadangan ni dilaksanakan''

wakil B : '' Tapi kite kene pertimbangkan cadangan wakil lain. kite x boleh nk terus jalankan je ape yg awk cadangkan itu kerana ada sesuatu yang tidak boleh dilaksanakan''

wakil A : ''Ape yg aku tau, cadangan aku ni dilaksanakan.''

ok2 SETOP! habes drama.

Actually dlm kehidupan kite ni, kadang kala kite kene belajar untuk menerima ketidaksetujuan pandangan org lain terhadap pandangan kita. Ha, tah wujud ke tak perkataan 'ketidaksetejuan' tu dlm kamus abad ini. Hahahahaha. Ok setop!

Sekarang ni klau kite perhatikan, ramai org yg TIDAK boleh terima klau ade org yg bangkang keputusan yg die buat. Sometimes we need to think why those people are not disagree with us. For sure ade something yg TIDAK betol dan perlu diperbetulkan. 

cadangan aku tu betol. xda sape leh bantah!!

OK. Lebih kurang mcm tu la yg gamba di ats ni cube tunjukkan psal entry Piqa kali ni. Last but not least. Piqa nk pesan kt sini, jgn terlalukan ikot perasaan kiTe dlm sesuatu hal. Pertimbangkan jugak keputusan org di sekiling kita.

Assalamualaikum semua.. :)







2 comments:

  1. rasanya KETIDAKSETEJUAN memang tak wujud..ngeh3

    ReplyDelete
  2. hahaha. tak wujud eh? buat kamus sendiri la nmapak gaye nye...

    ReplyDelete